Filteri
close
Tip rezultata
Svi rezultati uključeni
keyboard_arrow_down
Kategorija
Beletristika
keyboard_arrow_down
Od
RSD
Do
RSD
Sortiraj po
keyboard_arrow_down
Objavljeno u proteklih
keyboard_arrow_down
Sajtovi uključeni u pretragu
Svi sajtovi uključeni
keyboard_arrow_down

Pratite promene cene putem maila

  • Da bi dobijali obaveštenja o promeni cene potrebno je da kliknete Prati oglas dugme koje se nalazi na dnu svakog oglasa i unesete Vašu mail adresu.
151-175 od 1293 rezultata

Broj oglasa

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream
151-175 od 1293 rezultata

Prikaz

format_list_bulleted
view_stream

Režim promene aktivan!

Upravo ste u režimu promene sačuvane pretrage za frazu .
Možete da promenite frazu ili filtere i sačuvate trenutno stanje

Aktivni filteri

  • Cena

    6,000 din - 199,999 din

Nova knjiga, necitana, nema posvete. Umetnost i humanizam u Firenci u doba Lorenca Veličanstvenog - Andre Šastel Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2015 Broj strana: 604 Format: 24 cm Povez: Tvrdi Delo Andrea Šastela, Umetnost i humanizam u Firenci u doba Lorenca Velicanstvenog je zapravo autorova doktorska teza, prerađena nekih dvadesetak godina posle njene odbrane. On je ovim delom, na vrhuncu svoje karijere nastojao da da jedan novi oblik svome dugom bavljenju ovom temom , kojom su se takode zanimali veliki nemački naučnici kao što su Burkhart i Pankovski, u odnosu na koje se on i određuje, kritikujući njihov pristup renesansi. Pitanja na koja je on ovde nastojao da odgovori odnose se i na umetnost i na filozofiju: “da li se na osnovu radova toskanske humanističke škole u poslednjoj trećini XV veka može razviti jedna filozofija umetnosti?” i ” šta ovaj humanizam duguje umetničkim aktivnostima u Firenci u vreme Lorenca”. Odbijajuci da upadne u zamku nastojanja da se izgradi jedan unitarni pogled na “duh ove epohe, Šastel se interesuje za različitosti, nedoumice i dvosmislenosti kako u krugovima medičijevskih filozofa, tako i među umetnicima koji na koje su ovi pokretači firentinskog humanizma izvršili veliki uticaj. Tripartitna podela studije rečito govori o ovom sukcesivnom osvetljavanju teme o kojoj se govori. Šastelova doktorska teza, odlikovana nagradom Borden Francuske akademije umetnosti, poziva da preispitamo naše zamisli o ulozi umetnosi u firentinskoj, a kasnije i rimskoj renesansi i nastoji da pruži opšti model za razmatranje problema uske veze umetnosti i kulture. Jedna od najznačajnijih njenih pretpostavki je da nije postojalo nikakvo frrentinsko zlatno doba i to potkrepljuje velikim brojem činjenica. On nam pokazuje kako su, tokom Kvatročenta, umetnici u odredenim aspektima intelektualne kulture njihovog vremena otkrili čitav niz novih tema za koje su tražili nove simbole. Dajući veoma iscrpnu tabelu odnosa koji su postojali izmedu ideja vremena i tema iii vrednosti koje su istovremeno izražene kroz umetnost, Šastel ukazuje na simbiozu koja je postojala između umetnosti i humanizma u Kvatročentu i prednost daje razvoju spekulativne misli u njenom neoplatonovskom obliku.

Prikaži sve...
7,700RSD
forward
forward
Detaljnije

Nova knjiga, necitana, nema posvete. Sociološki spisi - Hose Ortega i Gaset Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2021 Broj strana: 665 Format: 24 cm Povez: Tvrdi Početkom 20. veka, jedan od najvećih španskih mislilaca, Hose Ortega i Gaset u Sociološkim spisima nastoji da ustanovi „teško oboljenje“ od kojeg pati tadašnja Španija. Svoje misli o problemima Španije ne želi da karakteriše kao pesimističke, želi samo da naglasi da dolazi do velikog nerazumevanja prilikom tumačenja stvarnosti. Ortega i Gaset ne očekuje poboljšanje španske sudbine ukoliko prosečni Španac ne može ispravno da opazi boljke kolektivne stvarnosti. Istovremeno, „Sociološki spisi temeljno ispituju pogrešno sagledavanje istorije koje nije okrenuto prema budućnosti, stoga ohrabruje svoj narod tako što njegovu sudbinu sjedinjava sa iscrpljenošću koja zahvata Evropu nakon Prvog svetskog rata. Iako je Ortega i Gaset želeo da se posveti isključivo Španiji, odnosno da njegovo delo ostane „porodična tajna“, ne protivi se daljem širenju dela i njegovom prevođenju na druge jezike jer je uvideo da su „izvesni temelji problemi zajednički čitavom Zapadu“.

Prikaži sve...
6,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Kao novo. Bez posvete. Tvorba značenja - David Bordwell Izdavač: Sandorf Godina izdanja: 2022 Broj strana: 400 Format: 20 cm Povez: Broširani Tvorba značenja djelo je američkog teoretičara filma Davida Bordwella, autora niza utjecajnih knjiga iz područja opće teorije filma, povijesti filma i filmskoga stila te naratologije. Objavljena 1989, u vrijeme kulminacije multidisciplinarnih pristupa interpretaciji filma, ova knjiga istodobno je povijest filmske kritike, analiza načina na koji kritičari tumače film i prijedlog alternativnog pristupa kritici temeljenoj na tumačenju umjetničkih tekstova kao središnjoj preokupaciji humanističkih znanosti. Pokazujući kako kritičke institucije ograničavaju i usmjeravaju kritičarsku praksu, prvi dio knjige iscrtava povijest filmske interpretacije, od rada prvih kritičara do uspona akademskih filmskih studija 1960-ih i 70-ih godina. Ilustrirajući svoje uvide nizom primjera iz zapadne (američke, engleske i francuske) prakse, Bordwell analizira i uspoređuje dvije dominantne i suprotstavljene tradicije – eksplikacijsku i simptomatsku kritiku. Drugi dio knjige „pomiruje“ ta dva trenda odgovarajući na pitanje kako interpretacija funkcionira. Bordwell pristupa tumačenju filmova kao konstruktivnom procesu tvorbe značenje i vještini kojom se može ovladati, pri čemu kritičari svih orijentacija podjednako primjenjuju uvriježena retorička umijeća uvjeravanja. Knjiga završava polemički, prijedlogom alternative kritici zasnovanoj na interpretaciji, koju autor prije svega vidi u okretanju problemima forme i stila, odnosno povijesnoj poetici. Ova je knjiga iznimno važan, u mnogome izvoran prinos svjetskoj teoriji i povijesti interpretacije umjetničkih fenomena (svake interpretacije, a posebno one na filmološkom području), od velike spoznajne i obrazovne važnosti za naše suvremene prilike. Tipološko-teorijski pristup, koji usklađuje teorijsku generalizaciju i opservacijsko-empirijski pristup, u trendu je znanstveno najplodnijeg pristupa u suvremenoj filmologiji (i, općenito, humanistici). Hrvoje Turković David Bordwell jedan je od najutjecajnijih suvremenih teoretičara i povjesničara filma, sa statusom profesora emeritusa američkog Sveučilišta Wisconsin-Madison, gdje je proveo gotovo cijeli profesionalni vijek. Objavio je brojne članke i knjige iz povijesti, povijesti filmskoga stila, opće filmske teorije te naratologije.

Prikaži sve...
6,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je necitana, kupljena nova i stajala u vitrini. Nema posvete. Socijalna istorija umetnosti i književnosti - Arnold Hauzer Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2015 Broj strana: 830 Format: 24 cm Povez: Tvrdi Legenda o zlatnom veku veoma je stara. Sociološki uzrok veličanja prošlosti nije nam sasvim poznat; možda su mu koreni u plemenskoj i porodičnoj solidarnosti ili u nastojanju povlašćenih klasa da svoje povlastice zasnuju na nasleđu. U svakom slučaju, shvatanje da ono što je starije mora biti i bolje još uvek ima toliku moć da istoričari umetnosti i arheolozi u pokušajima da dokažu da je onaj umetnički stil koji se njima najviše dopada ujedno i najstariji ne prezaju čak ni od istorijskih falsifikata. Prema tome da li u umetnosti vide način za savlađivanje i potčinjavanje stvarnosti, ili je osećaju kao sredstvo za prepuštanje prirodi, neki naučnici izjavljuju da prve podatke o umetničkoj delatnosti predstavlja umetnost zasnovana na strogo formalnim principima, na stilizaciji i idealizaciji života dok je to za druge umetnost koja se zasniva na reprodukovanju i očuvanju prirodnog života stvari.

Prikaži sve...
7,700RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je necitana, kupljena nova i stajala u vitrini. Nema posvete. Savremeni englesko-srpski i srpsko-engleski rečnik - Danko Šipka Izdavač: Prometej Novi Sad Godina izdanja: 2013 Broj strana: 1110 Format: 21 cm Povez: Tvrdi Ovi izuzetno kvalitetni rečnici komponovani su tako da sasvim odgovaraju svima koji dolaze u dodir sa engleskim jezikom kod nas, kao i govornicima engleskog jezika koji se upoznaju sa srpskim. U našim praktičnim rečnicima od po 30.000 reči informacije su potpune i pregledne, smernice precizne, a broj razgraničenih ekvivalenata veliki. Ovi rečnici dr Danka Šipke zadovoljiće potrebe inostranih saradnika i prevodilaca, poslovnih sekretara, studenata, učenika i njihovih profesora, svojom jezgrovitošću i širinom, rešavajući svakodnevne profesionalne izazove. U našim rečnicima, koji su napredniji od ostalih na tržištu, označena su kombinatorna obeležja pojedinih leksema, dato je dosta frazeologizama, kao i prevod češćih leksičkih kombinacija. Tako je korisniku omogućeno ne samo pronalaženje prevoda željenih reči i učenje savremenih fraza, nego i stalno proširivanje znanja iz engleskog i srpskog jezika.

Prikaži sve...
7,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je kao nova. Estetički spisi - Hose Ortega i Gaset Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2020 Broj strana: 643 Format: 23 cm Povez: Tvrdi Iako nedovoljno poznat kod nas, Hose Ortega i Gaset je bio jedan od najuglednijih evropskih mislilaca XX veka. Plastično i književno stvaralaštvo smatrao je jednim od osnovnih područja u kojima se manifestuje senzibilitet svakog istorijskog razdoblja. Drugim rečima, razumevanje umetnosti određenog doba umnogome će nam pomoći da shvatimo i ostale njegove strukturne karakteristike. To je jedan od razloga zbog kojih je, tokom svoje dugotrajne karijere, napisao brojne radove o estetskim pitanjima, iako nikada nije sistematizovao sopstveno estetsko učenje. Ipak, Ortega se pre svega interesovao za umetnost i književnost zato što je smatrao da se u njima nalazi naročiti oblik bića, ono irealno, da je umetnost područje iluzija, bez čijeg razumevanja analiza ljudskog postojanja ne može biti potpuna. Umetnički proces jeste proces obestvarivanja (irealizacije), dok je umetničko delo živi hermetični organizam. Udubljivanje u njegove estetske analize produbiće razumevanje kako filozofije Ortege i Gaseta, tako i same španske kulture. Te refleksije takođe mogu da posluže kao dobra alatka za tumačenje plastičnih i književnih umetnosti uopšte, kao i onoga što je on nazivao njihovom živom delatnošću.

Prikaži sve...
6,100RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je kao nova. Dnevnik 1942-2001 - Aleksandar Tišma Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2001 Broj strana: 1181 Format: 23 cm Povez: Tvrdi Dnevnik sam počeo da vodim još kao dečak u odrastanju. Onda sam ga prekinuo, videći valjda, da beleži sve same beznačajnosti ali sam sa sedamnaest godina počeo da ga pišem ponovo u novu svesku i posle toga nisam prestajao da u tu svesku i u sve nove i nove unosim datirane zabeleške o sebi i o onom što mi se bitno i uzbudljivo dešava. Dugo se nisam pitao da li ću dnevnik objaviti. Ali, on je, započet kao uteha usamljenika i kao zadovoljavač potrebe za trajanjem pisca u nastajanju, postepeno izrastao u posebno književno ostvarenje, o čijoj sam se budućnosti morao postarati, kao i o svima ostalima. Pošto je bio tajan, pobojao sam se bio na početku međujugoslovenskog rata da bi usled neke nesreće – požara, bombe, šta ja znam – mogao iz nepoznatosti propasti pravo u nepostojanje, pa sam prepisao prvih njegovih devet godina i štampao ih najpre u časopisu “Književnost”, a potom, 1991, kao knjigu kod Matice srpske pod naslovom Dnevnik 1942-1951.

Prikaži sve...
7,100RSD
forward
forward
Detaljnije

Nečitano, praktično novo. Nema posvete. Svjetska povijest stripa - Alexander Danner Izdavač: Sandorf Godina izdanja: 2020 Broj strana: 319 Format: 26 cm Povez: Broširani Svjetska povijest stripa Dana Mazura i Alexandera Dannera predstavlja kroniku stripa diljem svijeta u posljednjih pet desetljeća, uz gotovo 290 ilustracija preuzetih iz stripova, mangi, bandes dessinées, fumettija i historietas. Pred vama je djelo originalno po svom opsegu, ali i po detaljnim uvidima, kao i prva knjiga ove tematike prevedena na hrvatski jezik. Autori su se, štoviše, potrudili rasvijetliti ulogu stripa kao medija trajno ispred svog vremena. Robert Crumb i Gabrielle Bell, Jack Kirby i Hermann, Moebius, Yumiko Ōshima, Osamu Tezuka i Jiro Taniguchi samo su neki od stotinjak crtača i pisaca spomenutih u ovome djelu što ga čini jedinstvenim i nezaobilaznim štivom za sve zaljubljenike u “devetu umjetnost“.

Prikaži sve...
7,600RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je kao nova. Srbija u XIX veku očima stranaca - Svejn Menesland Izdavač: Prometej Novi Sad Godina izdanja: 2016 Broj strana: 302 Format: 31 cm Povez: Tvrdi U ovoj bogato ilustrovanoj monografiji pronaći ćete zapise stranih žurnalista i putnika koji su boravili i putovali Srbijom u 19. veku i svoje impresije ostavili u pisanoj formi. Svejn Menesland je ove zapise sakupio i organizovao po oblastima života i dopunio autentičnim ilustracijama iz istog perioda.Knjiga je na srpskom i engleskom jeziku.

Prikaži sve...
8,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je necitana, kupljena nova i stajala u vitrini. Nema posvete. Riječ je o slici - Jagor Bučan Izdavač: Sandorf Godina izdanja: 2019 Broj strana: 513 Format: 21 cm Povez: Broširani Tematski okvir ovog ogleda okuplja niz pitanja koja se odnose na problemski domašaj njegove zaglavne teme — odnosa slike i jezika: Je li moguće jezikom ovjeriti raznoliko iskustvo slikarskog djela? Je li moguće u jeziku prikazati složenu formalnu strukturu slike i njeno sadržajno bogatstvo? Kako prikazati uzročno-posljedične sprege poietičkog i tehničko-tehnološkog sačinjavanja slike, hegemoniju kauzalnosti koju još možemo nazvati principom uzročne povezanosti? Na koji način iskazati svezu doživljaja slike i mehanizama kojima slika sračunato djeluje na nas? Kako tumačenjem obuhvatiti sve sastavnice koje sliku čine smislenim djelom, ali i djelom koje proizvodi smisao? Kako, konačno, svjedočiti dimenziji cjeline slikarskog djela? Jagor Bučan (1968.) akademski je slikar i nastavnik slikanja u zvanju redovitog profesora na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Predavao je kolegij Teorija prostora na ALU u Zagrebu (1996.-1999.) i na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu, Bosna i Hercegovina (1999.-2003.). Autor je likovnih monografija (Albert Kinert, ALU u Zagrebu, Art studio Azinović, Zagreb 2002. i Mladen Pejaković, više autora, Litteris, Zagreb 2009.), likovnih eseja, studija i prikaza u stručnim i znanstvenim publikacijama (stručni časopisi i zbornici) i predgovora likovnim izložbama. Uredio je više monografskih izdanja, među kojima su, osim spomenutih, Dioklecijanova palača sunca Mladena Pejakovića (Litteris, Zagreb 2006., s Dorom Tomulić) i Zlatko Šulentić, također Mladena Pejakovića (Art studio Azinović, Zagreb, 2008., s Tomislavom Kršnjavijem). Uredio je i pogovorom popratio knjigu zapisa Alberta Kinerta (Monolog, ALU u Zagrebu, Zagreb 2016.). Napisao je pogovor knjizi Jadranke Damjanov Bestijarij — od predaje do umjetnosti i natrag (Sipar, Zagreb 2008.). U časopisima Europski glasnik i ZaJedno objavio je više ogleda i prikaza.

Prikaži sve...
6,300RSD
forward
forward
Detaljnije

Kao novo. Bez posvete. Rečnik Jungovih pojmova i simbola - Žarko Trebješanin Izdavač: Zavod za udžbenike Povez: Tvrdi Ime Karla Gustava Junga, jednog od najznačajnijih psihijatara, psihologa, antropologa u 20. veku, delimično je poznato u našoj psihološkoj, medicinskoj i kulturnoj javnosti. Rečnik pojmova i simbola Žarka Trebješanina uz dragoceno proširivanje obimnog rečnika Jungovih pojmova, obogaćeno simbolima (onako kako ih je Jung shvatao i tumačio), omogućiće čitaocima ne samo znatno bolje razumevanje, već će približiti pažljivog čitaoca Rečnika nečemu, za ljudsku psihu, suštinskom: „upoznavanje univerzalne arhetipske osnove nekih temeljnih vrednosti, moralnih načela i ideja, bez obzira na rasu, kulturu i etničku pripadnost”. U predgovoru svoje knjige Rečnik Jungovih pojmova i simbola prof. Žarko Trebješanin se poziva na K.G. Junga koji, u knjizi Psihološki tipovi, 1938. godine, objašnjava neophodnost definicije glavnih pojmova iz svog opusa, jer „današnji psihološki pojmovi pate od vrlo velike neodređenosti i mnogoznačnosti, tako da se ljudi uzajamno jedva mogu da razumeju”. Ovaj Jungov navod koji je Žarko Trebješanin s pravom izabrao, u potpunosti odgovara „stanju duhova” u svetu. Od 1938. do 2008. godine ljudi se i dalje „uzajamno jedva mogu da razumeju”. Akademik Vladeta IEROTIĆJungova psihologija je okrenuta patnji ljudske duše, pokušavajući da pronikne i tumači njene strasti. Da bi taj cilj dosegao, Karl Gustav Jung osluškuje glas čoveka, milion godina starog, koji se još uvek izražava putem simbola koji izranjaju u ljudskim snovima i imaginaciji. Gradeći most između naših večitih pitanja i slika krcatih drevnom mudrošću, Jung je stigao do krajnjeg praga psihe koja želi da obnovi, za dušu savremenika, antički cilj grčkih filozofskih škola i puteva duhovnog izbavljenja što je u osnovi svih religija.Ovaj hrabri izdavački poduhvat koji uključuje višegodišnje studijsko istraživanje autora, uglednog psihologa, profesora Žarka Trebješanina, da u okviru Rečnika Jungovih pojmova i simbola sintetizuje u recima i slikama svet simbola koji prate jungov-ski put, prvi je u takvoj formi prisutan u savremenoj izdavačkoj praksi. Beogradskoj izdavačkoj kući HESPERIAedu ide zasluga za podršku i objavljivanje sadržaja koji govori o „zaboravljenom jeziku duše” u vremenima koja nisu sklona temeljnoj analizi, intelektualnom poniranju i dubinskoj meditaciji.Romano MADERAProfesor Univerziteta “La Bicocca”, Milano

Prikaži sve...
8,200RSD
forward
forward
Detaljnije

Kao novo. Bez posvete. Istorija srpske filozofije - Slobodan Žunjić Izdavač: Zavod za udžbenike Povez: Tvrdi Jedan od najznačajnijih savremenih srpskih filozofa profesor dr Slobodan Žunjić ostvario je kapitalno delo, delo koje se dugo čekalo i koje je Zavod za udžbenike objavio na ovogodišnjem sajmu knjiga u Beogradu. Ova knjiga, svojim otkrićima, označava prekretnicu u načinu gledanja i vrednovanja celokupnog nasleđa srpske filozofije. A kako njen rencezent, akademik Danilo Basta kaže, ova knjiga će svakog svog čitaoca obavestiti i prosvet(l)iti. Žunjić je u svom velikom autorskom postignuću dao ne samo valjan pregled srpske filozofije nego i njen unutrašnji misaoni razvoj. Ovo Zavodovo izdanje Žunjićevog dela, u odnosu na prethodna dva, znatno je prošireno i dopunjeno. Sem toga ono ima tri nova završna poglavlja, kao i bibliografiju. Kako i sam autor ističe, ova istorija srpske filozofije nije puki hronološki niz pojedinih mislilaca u vremenu, niti prosti inventar ideja koje su srpski mislioci u prošlosti prihvatali ili danas razvijaju, već je neizbežno jedan pogled unazad na proteklo vreme iz određenog vremena. Posebna vrednost ovo dela je u nespornoj činjenici da je u njemu autor sledio zadatak razumevanja i objašnjavanja ideja u njihovom izvornom sklopu nastanka, pocrtavajući pri tom linije kontinuiteta i veze sa evropskim obzorjima. Pri tom, on nije odustajao od kritičkog stava prema ukupnom domašaju pojedinih dela, naročito u odnosu na stanje savremene srpske filozofije. Knjiga podrazumeva stav da je naše vreme intelektualno određeno delovanjem i radom prethodnih generacija mislilaca, bar isto toliko koliko i delovanjem njihovih savremenih nastavljača i oponenata.

Prikaži sve...
7,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Borisav Stanković KOMPLET SABRANA DELA 1-6 Prosveta i Slovo ljubve Beograd, 1979. godine, tvrd kožni povez, zlatotisak, suvi žig, obeleživač za stranice, ćirilica. Knjige su nove. Komplet sadrži sledeće naslove: 01. STARI DANI * BOŽJI LJUDI 02. IZ MOGA KRAJA 03. NEČISTA KRV 04. DRAME - KOŠTANA * TAŠANA * JOVČA 05. GAZDA MLADEN * PEVCI 06. PEČAL - PROZNI RADOVI * FRAGMENTI * ČLANCI Borisav Bora Stanković (1876 - 1927), srpski književnik, pripovedač, romansijer, dramatičar. Njegovo stvaralaštvo uglavnom se svrstava u realizam, ali ima osobine koje naginju ka naturalizmu. Novija kritika svrstava ga u začetnike moderne srpske književnosti. Njegovi romani i pripovetke oslikavaju život ljudi sa juga Srbije, iz rodnog Vranja. Pripada grupi pripovedača koji su se pojavili na prelazu iz XIX u XX vek, Ivi Ćipiku, Petru Kočiću, Milutinu Uskokoviću i drugima. Pravni fakultet u Beogradu završio je 1902. godine. Državni službenik postaje 1904. kao carinik, zatim poreznik i činovnik Ministarstva prosvete. Stvarao je u vreme kad se mlađa generacija književnika više orijentisala prema zapadnjačkim uzorima, dok je on ostao privržen realističkim tradicijama, sa simpatijom za patrijarhalni svet stare Srbije. Opisujući tragične ličnosti, junake koji propadaju kao poetične žrtve ljubavi, dao je upečatljivu sliku zavičajnog Vranja, raslojavanje i degeneraciju starih trgovačkih porodica, prodiranje seoskog elementa u grad. Bio je slikar strasnih sukoba i nostalgije za mladošću, proza mu je nadahnuta osećajem fatalizma i istočnjačke čulnosti. Pored pripovedaka i romana, okušao se i kao dramski pisac, sa velikim uspehom. Svoju najpoznatiju dramu KOŠTANA objavljuje 1902. godine, gde prvi put u književnom delu koristi vranjski izgovor, što izaziva velike književne kritike. Jedan od najpoznatijih srpskih romana, NEČISTA KRV, objavljuje 1910. godine. Za vreme Prvog svetskog rata biva zarobljen i transportovan u logor Derventa. Uz pomoć prijatelja, prebačen je iz Dervente za Beograd, gde je radio kao novinar. Nakon rata radio je u Ministarstvu prosvete Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Umro je 1927. godine u Beogradu. # 555

Prikaži sve...
39,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Rad 1972 očuvanost 5

Prikaži sve...
8,895RSD
forward
forward
Detaljnije

Borisav Stanković KOMPLET SABRANA DELA 1-8 Svetozar Marković i BIGZ Beograd, 1983. godine, tvrd kožni povez, zlatotisak. Knjige su odlično očuvane, čiste i uredne. Komplet se sastoji od sledećih naslova: 1. STARI DANI 2. IZ MOG KRAJA 3. NEČISTA KRV 4. KOŠTANA * TASANA 5. GAZDA MLADEN * PEVCI 6. IZ BEOGRADA 7. PEČAL 8. O BORISAVU STANKOVIĆU Borisav Bora Stanković (1876 - 1927), srpski književnik, pripovedač, romansijer, dramatičar. Njegovo stvaralaštvo uglavnom se svrstava u realizam, ali ima osobine koje naginju ka naturalizmu. Novija kritika svrstava ga u začetnike moderne srpske književnosti. Njegovi romani i pripovetke oslikavaju život ljudi sa juga Srbije, iz rodnog Vranja. Pripada grupi pripovedača koji su se pojavili na prelazu iz XIX u XX vek, Ivi Ćipiku, Petru Kočiću, Milutinu Uskokoviću i drugima. Pravni fakultet u Beogradu završio je 1902. godine. Državni službenik postaje 1904. kao carinik, zatim poreznik i činovnik Ministarstva prosvete. Stvarao je u vreme kad se mlađa generacija književnika više orijentisala prema zapadnjačkim uzorima, dok je on ostao privržen realističkim tradicijama, sa simpatijom za patrijarhalni svet stare Srbije. Opisujući tragične ličnosti, junake koji propadaju kao poetične žrtve ljubavi, dao je upečatljivu sliku zavičajnog Vranja, raslojavanje i degeneraciju starih trgovačkih porodica, prodiranje seoskog elementa u grad. Bio je slikar strasnih sukoba i nostalgije za mladošću, proza mu je nadahnuta osećajem fatalizma i istočnjačke čulnosti. Pored pripovedaka i romana, okušao se i kao dramski pisac, sa velikim uspehom. Svoju najpoznatiju dramu KOŠTANA objavljuje 1902. godine, gde prvi put u književnom delu koristi vranjski izgovor, što izaziva velike književne kritike. Jedan od najpoznatijih srpskih romana, NEČISTA KRV, objavljuje 1910. godine. Za vreme Prvog svetskog rata biva zarobljen i transportovan u logor Derventa. Uz pomoć prijatelja, prebačen je iz Dervente za Beograd, gde je radio kao novinar. Nakon rata radio je u Ministarstvu prosvete Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Umro je 1927. godine u Beogradu. # 10

Prikaži sve...
24,990RSD
forward
forward
Detaljnije

Knjiga je necitana, kupljena nova i stajala u vitrini. Nema posvete. Ikonopisci srpskih seoba - Dinko Davidov Izdavač: Prometej Novi Sad Godina izdanja: 2014 Broj strana: 259 Format: 21 cm Povez: Tvrdi …Neki do sada slabo poznati majstori i još manje poznata njihova dela svakako će, preko ove izložbe, ući u antologiju srpskog slikarstva HVIII veka… Zahvaljujući Matičinoj Galeriji i njenim ljudima, dobili smo ovaj neočekivani poklon, tek otkrivene i očišćene slike iz crkava i kuća naših predaka iz dalekih kolonija Hungarije HVIII veka. Sada još bolje vidimo koju su svoju posebnu umetnost imali naši paori, sveštenici, vojnici, majstori i purgeri i kako su oni uživali u njenoj lepoti. Zastajući pred njom, čini nam se da se još bolje otvorio pogled u onaj drugi, skriveniji svet unutrašnjeg života junaka i junakinja iz „Seoba“ Miloša Crnjanskog, svet koji izmiče reči i jedino pokazuje u slici. Ove misli o srpskom zografskom slikarstvu HVIII stoleća, baš onom nastalom vremenu nespokoja i seoba, napisao je istoričar umetnosti, profesor Svetozar Radojčić povodom izložbe Ikone srpskih crkava u Mađarskoj priređene u Galeriji Matice srpske ipotom u Narodnom muzeju u Beogradu, a objavio u „Politici“ 26. januara sada već davne 1974. godine. Na ovu izložbu Profesor je došao iz svog srednjeg veka kojemje,svojim naučnim poniranjem ali i plemenitom dušom,sav pripadao. Živeo je, dakle, okružen srednjovekovnim monumentalnim slikarstvom, ikonopisom, minijaturama ali i književnošću o čemu je razmišljao, predavao, pisao. A o svomprofesoru njegovi su neposrednisledbenici na katedri za istoriju umetnosti napisali i ovu rečenicu: „Svetozar Radojčić je… umeo da sagleda glavne tokove srednjovekovne srpske umetnosti i da o tome piše zanimljivo, upečatljivo“. Takav „sav srednjovekovac“ stajao je tada pred slikama njemu stranim, prvi put viđenim, pa je i o njimapisao poneseno, toplo i uzbudljivo, prelepim stilom. Istorijsku potkuje dobro poznavao, mislim tu našupost-seobnu epohu,o njoj supisali njegovinešto stariji savremenici Jovan Radonić, DušanJ. Popović, Vasa Stajić, Radoslav Grujić i drugi. Ipak, Profesor se nije oslonio samo na znanje već na isvojaviđenja prošlosti, na pretke u Hungariji i njihovu posebnu umetnost ali pri tome je u tim zografskim slikama tražio i onaj drugi, kako je rekao, skriveniji svet unutrašnjeg života, junaka i junakinja iz „Seoba“ Miloša Crnjanskog, koji su bili savremenici ikonopisaca srpskih seoba. Sada,posle toliko decenija proteklihod one izložbe i Profesorovog članka, koji sam sačuvao jer je tako uverljivo ali i čudesno njegovo povezivanje ikonopisnih likova zografskih ispisateljskihlikova Crnjanskovih.-On je ta dva sveta na svoj način sagledao i približio. Moju pažnju u Profesorovom članku privlači i ona misao da će neka, tada odista nedovoljno poznata slikarska dela, ući u antologiju srpskog slikarstva HVIII stoleća. – Posle višegodišnjeg bavljenja slikarstvom ove uzbudljive epohe reših da ostvarim amanet – da od nekoliko stotina ikona, koje se sada nalazeu Galeriji Matice srpske, u Muzeju Eparhije budimskeu Sentandreji, u Vladičanskom dvoru u Temišvaru, Mitropolijskom dvoru u Zagrebu sastavim narečenu antologiju. Naslov knjige Ikonopisci srpskih seoba podseća na tu epohu odista omeđenu seobama: prvom Velikom seobom Srba (1690), drugom seobom patrijarha Arsenija IV (1739) i trećom seobomu Malu Rusiju-Ukrajinu (1751-1760). To nestalno doba (od 1690.do 1760), odista označava zlatni period slikara-ikonopisaca, pa time i period koji je omeđen ovom knjigom.

Prikaži sve...
7,100RSD
forward
forward
Detaljnije

Novo, nečitano, nema posvete. Glavit junak i ostala gospoda - Grupa Autora Izdavač: Zavod za udžbenike Povez: Tvrdi Knjiga Glavit junak i ostala gospoda osmišljena je s dvostrukim – poetičkim i metodičkim ciljem. Namera autorki bila je da se prezentuju različite mogućnosti interpretacije epskih pesama, jer je, čini se, taj segment nedovoljno pokriven školskim i univerzitetskim priručnicima, a tek parcijalno akademskom i stručnom literaturom. U osnovi, autorke su se držale antologijskog Vukovog izbora – bečkog izdanja „junačkih“ narodnih pesama (1845, 1846, 1862) – u okviru kojeg su objavljene i balade Bog nikom dužan ne ostaje, Hasanginica i Ženidba Milića barjaktara. Žanr je, međutim, teorijski konstrukt, posebno nestabilan u oblasti usmenog stvaranja, i, poglavito, usmene balade, koju je na srpskom kulturnom prostoru obeležio snažan epski impuls. Stoga su i ove tri pesme „na međi“ deo reprezentativnog izbora. Korpus je proširen uključivanjem (takođe antologijske) bugarštice Smrt Despota Vuka iz rukopisa dubrovačkog kapetana i trgovca Nikole Ohmućevića, zabeležene oko 1650. godine. Analizirane pesme pokrivaju različite metričke obrasce (deseteračku i bugarštičku epiku), različite slojeve beleženja (od 17. do 20. veka) i različita epska „vremena“ – najstarija (do pada Smedereva 1459), srednja (hajduci i uskoci) i „novija“ („vojevanja za slobodu“).

Prikaži sve...
6,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Kao novo. Bez posvete. Istorija Carigrada - Rober Mantran Izdavač: Karpos Godina izdanja: 2022 Broj strana: 255 Format: 24 cm Povez: Tvrdi Vizantion, Konstantinopolj ili Istanbul (Stambol), grad koji je izazivao, naizmenično, divljenje i pohlepu. U IV veku varvarin Atanarik toliko je očaran gradom da odlučuje da se nastani u njemu. Godine 1204. vitezovi sa Zapada koji se dočepavaju Konstantinopolja zadivljeni su prizorom njegovih „gospodstvenih palata“ i „visokih crkava“. „Nisu mogli da veruju“, izveštava Vilarduen, „da na svetu postoji neki drugi tako moćan grad…“ Početkom XV veka, Manojlo Hrisolor je hvalio to izvanredno mesto na kom se spajaju more sa severa i more s juga (Crno i Sredozemno), njegovu luku „najveću na svetu“, a zidine kojima je opasan poredi s vavilonskim. Ushićenje posetilaca lepotom mesta vekovima neće ni oslabiti ni prestati. „Ne može se ni videti, čak ni pojmiti nešto krasnije od pristupa Konstantinopolju. Kad sam prvi put stigao amo, činilo mi se da ulazim u neki čaroban grad“, priznaje Gijom Grelo, francuski putnik iz XVII veka. […]

Prikaži sve...
6,900RSD
forward
forward
Detaljnije

Novo, nečitano, nema posvete. Napuštajući očevu kuću - Marion Vudman Izdavač: Fedon Godina izdanja: 2012 Broj strana: 473 Format: 23 cm Povez: Tvrdi Kao jungovska analitičarka pod značajnim uticajem Velike majke Eriha Nojmana, Marion Vudman jako dobro zna snagu kolektivnog nesvesnog. Zbog toga podnaslov njene knjige, „Putovanje prema svesnoj ženskosti“, nije puka dopuna literarno obojenom naslovu, niti tek preciziranje onoga o čemu je u knjizi reč, već je to direktni pokret suočavanja s onom silom koja, izdaleka, ili iz dubine, upravlja nama a da mi o tome, najčešće, ne znamo ništa. Ne, dakle, naprosto kontrapunkt naslovu – suprotstavljanje muške i ženske perspektive – već aktivni čin kojim autorka odlazi iz muške kuće da bi potražila nešto drugo, ono njoj svojstveno, a tako zatomljeno, ono žensko. M. Vudman je, međutim, isuviše lucidna autorka da bi jedan zatvoreni princip (partijarhalni) zamenila drugim zatvorenim principom (matrijarhat). Ulog odlaska iz očeve kuće je – sloboda. Lično putovanje triju analizantkinja Marion Vudman – Kejt, doktorantkinje književnosti, Meri, balerine i plesačice i Rite, vajarke – te tri studije slučaja, dakle, uključujući i životno putovanje same autorke i analitičarke, omogućuje nam dubok uvid u borbu neophodnu da se, u jednom patrijarhalnom društvu, ženska mudrost privede svesti. Iako je svaka od priča ove tri žene neponovljiva, sve tri idu u istom pravcu: u susret harmoniji tela i duha koju autorka naziva „svesna ženskost“. U osnovi ove knjige nalazi se uzbudljiva analiza bajke braće Grim Retkozverka. Taj kratki tekst zaokupio je Marion Vudman u tolikoj meri da je, na ovaj ili onaj način, ogroman deo svoje stvaralačke energije posvetila motivima za koje nismo ni znali da postoje u tome tekstu. Bajci braće Grim autorka prilazi kao drevnom tekstu koji zna više od nas samih, a na nama je da ga tumačimo, razumemo i, možda, shvatimo njegove pouke. Kombinujući tehnike tumačenja snova sa tehnikama tumačenja književnog teksta, ona ukršta perspektive, preklapa i poklapa interpretacije, krči nove puteve razumevanja. Koristeći Retkozverku kao arhetipsku putnu mapu, Marion Vudman pokazuje čitaocu kako da Kejtinu, Merinu i Ritinu priču upotrebi kao vodiče u preobražajnom procesu koji se odvija i u njemu samom – s analitičarem ili bez njega. Utoliko bi jedna od pouka, izražena rečima same Marion Vudman, možda mogla da glasi: „Glavni paradoks svakog putovanja jeste svetlo u tami“. Zato, usudi se da izađeš iz očeve kuće i kreneš na put.

Prikaži sve...
6,800RSD
forward
forward
Detaljnije

ŽIVOJIN PAVLOVIĆ DNEVNIK Izgnanstvo. 1, 1956, 1957, 1958 Izgnanstvo. 2, 1959, 1960, 1962 Ispljuvak pun krvi : dnevnik `68. Diarium. 1, 1987, 1988, 1989 Diarium. 2, 1990, 1991 Diarium. 3, 1992, 1993 Izdavač: Prometej ; Kwit podium Broj strana: IX, 2432, 176 strana s tablama : fotografije Format: 20.5x12.5 Povez: tvrd Očuvanost: Odlično 5 TAGS: DNEVNICI 06.11.2021

Prikaži sve...
15,000RSD
forward
forward
Detaljnije

Potpuno novo, nečitano, kao iz knjižare. Kod duše - Džejms Hilman Izdavač: Fedon Godina izdanja: 2010 Broj strana: 455 Format: 23 cm Povez: Tvrdi Nevolje s dušom su što je ili ima previše ili je nema dovoljno. Previše duše čini nas osetljivijima, ali i neotpornijima. Nedovoljno duše lišava nas „nepotrebnih” dilema, ali je izvesno da u suočavanju sa sobom – a to se, pre ili kasnije, mora dogoditi – tako obezdušeni, nećemo proći dobro. No, ako uspemo da unekoliko promenimo perspektivu, duša će nam se pojaviti ne kao ono što izvodi iz ravnoteže, već kao ravnoteža sama. To traganje za perspektivom, tu neprestanu brigu o duši, jedan od najoriginalnijih psihologa XX veka, Džemjs Hilman, nazvaće kôdom duše. U istoimenoj knjizi iz 1996. godine, remek-delu arhetipske psihologije, uvodi nas Hilman u sasvim nesvakidašnju igru kojoj daje ime „teorija žira“. Žir kao metafora života koji je svijen u sebi samom, koji svoje mogućnosti razvija iz sebe onako kako se ogromni hrast razvija iz malenog žira, ili, prema jednoj slavnoj Hegelovoj formulaciji, „hrast se već nalazi u žiru“, žir, dakle, kao metafora nije nov izum. Ali u rukama majstora i te kako je delotvorna bez obzira na poreklo i opasnosti koje takva metafora nosi. S jedne strane poreklo metafore je organsko: žir je nesumnjiva tvar. Ono, međutim, što se događa s žirom daleko je od puke „organicističke“ predstave. Žir se pojavjuje i kao mitski simbol i kao oblik. Zato Hilman, izučavajući afičke mitove posvećene hrastu, može da napiše sledeću rečenicu koja kao da je urezana u hrastovu koru: „Hrast – onako drevan, ogroman, lep i čvrst – posebno je mudar. Njegov žir u svom majušnom jezgru sabira – zgusnto – sve znanje drveta, baš kao što i beskonačni odredi premudrih anđela mogu plesati na vrhu igle. Nevidljivim bićima potreban je minimum prostora. Nekima se, međutim, oni mogu obratiti jasno i glasno; tada to čine iz dubine hrastova“. Duša je – kada se metafora zaokruži, ili ispuni sadržinom – žir. U njoj se nalazi čitav život. Ali da bismo naučili da je čitamo, moramo naučiti jezik duše. Moramo, hilmanovski rečeno, da provalimo kôd duše. Ova knjiga nas, utoliko, uči jednom jeziku koji, u osnovi, svako može da nauči, ali ga, tome nasuprot, zna žalosno mali broj ljudi.

Prikaži sve...
6,800RSD
forward
forward
Detaljnije

Nova knjiga, necitana, nema posvete. Istorija nemačke kulture - Slobodan Grubačić Izdavač: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Godina izdanja: 2009 Broj strana: 934 Format: 24 cm Povez: Tvrdi Jedna velika kultura, koja je i dugovečna i značajna i uticajna, uvek je po svom postanku i svojoj sudbini, u stvari, složena i tajna drama u kojoj se ukrštaju mnogostruke želje i potrebe, nepredvidljiva igra događaja, i čovekov san o trajanju. Takva kultura ne menja samo izgled i značaj prostora u kome se nalazi, nego ima duboke biološke veze sa narodom u kome je nastala; ona utiče na razvitak naraštaja, slično kao vazduh, zemlja ,klima i hrana. Jer, sve što je u životu od dubljeg značaja, sve što u njemu igra izvesnu ulogu, a trajnije je i jače od njega, utka se, s vremenom, u kulturu i ostavi u njoj svoju crtu i svoju boju, manje ili više vidnu ili jaku, ali osobenu i neprolaznu. Narod, preko dela i podviga svojih pojedinaca stvara kulturu kao sliku svojih najdubljih, često nesvesnih težnji i osobina, a ta slika polako i neprimetno utiče na karakter i navike naroda, u toku stoleća.

Prikaži sve...
6,500RSD
forward
forward
Detaljnije

Herman Hese - Izabrana dela 1-9, Slovo ljubve / Narodna knjiga, Tvrd povez sa omotom KAO NOVO 1. Herman Laušer / Petar Kamencid / Knulp 2. Pod točkom / Gertruda 3. Demijan / Roshalde 4. Sidarta / Dečja duša / Klajn i Vagner / Klingsorovo poslednje leto 5. Stepski vuk / Prekinuti školski čas / Hodočašće 6. Narcis i zlatousti 7. Igra staklenih perli 8. Valter Kempf i druge priče 9. Razmatranja / Pisma / Eseji

Prikaži sve...
8,999RSD
forward
forward
Detaljnije

Polovna knjiga, izuzetno očuvana. Izdavač: Alfa - Zagreb, 1977. god. Tvrd povez, zlatotisk, 27,5 cm. 255 str. Ilustrovano Ilustracije L. Benett 500 milijuna rani Begum - Pobna na brodu Bounty - Drama u Meksiku, Žil Vern Francuski znanstvenik Francois Sarrasin na znanstvenom simpoziju u Londonu, najesen 1871. godine, saznaje da je imenovan nasljednikom ogromnog bogatstva od 500 milijuna franaka i plemićkog naslova, koje je naslijedio po svom pretku Jean-Jacquesu Langevolu, udovcu indijske princeze Begum Gokool. Ponesen filantropskim ocjećajima, dr. Sarrasin odlučuje sav taj novac uložiti u znanost i pomoć napretku čovječanstva. Zamisao se trebala realizirati izgradnjom idealnog grada, isplaniranog prema svim modernim znanstvenim saznanjima. Međutim, pojavljuje se još jedan pretendent na nasljedstvo: Nijemac, profesor Schulze, koji uspije dokazati i svoju rodbinsku povezanost s obitelji Langevol, pa se nasljedstvo dijeli popola. Pet godina kasnije, na zapadu američke države Oregon već su nikla dva grada. Prvi je France-Ville, idealni grad sagrađen prema zamislima dr. Sarrasina, na obali Tihog oceana, grad sretnih i zdravih ljudi, u kojem su bolest i smrtnost nakon pet godina gotovo iščezli; i deset kilometara dalje - Stahlstadt, Grad čelika, kojeg je izgradio profesor Schulze, stvorivši od toga grada, vođenog vojničkim režimom i željeznom disciplinom, najveću tvornicu oružja na svijetu…

Prikaži sve...
6,000RSD
forward
forward
Detaljnije

ERNEST HEMINGVEJ SABRANA DELA 1-6 IZDAVAČ MATICA SRPSKA ODLIČNO OČUVANO 1. SUNCE SE PONOVO RAĐA (299 strana) 2. ZBOGOM ORUŽJE (414 strana) 3. IMATI I NEMATI; STARAC I MORE (333 strane) 4. ZA KIM ZVONO ZVONI (623 strane) 5. PREKO REKE I U ŠUMU (311 strana) 6. PRIPOVETKE (612 strana)

Prikaži sve...
6,999RSD
forward
forward
Detaljnije
Nazad
Sačuvaj